niedziela, 23 października 2016

11 odpowiedzi, 11 pytań i 11 (co najmniej) wezwanych do odpowiedzi ;) czyli mój pierwszy Liebster Blog Award

Bloga prowadzę od ponad dwóch lat, a w ostatnim czasie po raz pierwszy otrzymałam nominację do Liebster Blog Award, co znaczy, iż ktoś po latach docenił wreszcie moją pracę. ;) Ale żeby nie było, że z moim blogiem tak źle jest, iż wcześniej nie był wytykany palcami – pochwalę się, iż w ostatnim czasie Mamuśkowe Różności nominowane zostały do Liebster Blog Award dwukrotnie. :D Dziękuję, kobiety, za nominację. Dziś odpowiem na pytania Little Decoy z bloga Znalezione wśród wielu. Jeśli jesteście ciekawi pytań i moich odpowiedzi na nie – zapraszam. :)

1. Po książki którego gatunku najczęściej sięgasz?
Lubię różne lektury (rozmaitych gatunków, dla dzieci w różnym wieku). Najczęściej jednak są to książki obyczajowe dla trochę starszych dziewczynek. ;)

2. Masz porę dnia, w której najczęściej zasiadasz do czytania?
Tak. Najczęściej jest to wieczór, kiedy najmłodszy domownik położy się już spać.

3. Jaki jest twój rekord czasowy w czytaniu z przerwami jedynie na jedzenie, picie, toaletę?
O kurczę... nie wiem. W obecnym czasie to będzie pewnie nocne czytanie podczas jakiegoś czytelniczego wyzwania (od ok. 20:00 do 5:00 nad ranem). Więcej czasu miałam na takie "eskapady" w latach młodości, ale rekordu nie jestem w stanie określić.

4. Których lektur szkolnych nie przeczytałaś/łeś?
W moim przypadku należałoby raczej zapytać, jakie lektury szkolne przeczytałam? ;) Bo o ile te w szkole podstawowej pochłonęłam w większości to w szkole średniej zaliczyłam ich niewiele. ;) Nie przeczytałam m.in. "W pustyni i w puszczy" , "Krzyżaków"(ani żadnej innej H. Sienkiewicza), "Dziadów", "Zbrodni i kary", "Makbeta", "Pana Tadeusza", "Nie Boskiej – Komedii". I wielu, wielu innych. Mam wrażenie, że do wielu z nich dorosłam właśnie teraz – w kwiecie wieku. ;)

5. Czy chciałabyś/łbyś się przenieść w książkowy świat? Jeśli tak, który?
Zawsze, gdy czytam takie pytanie przychodzi mi do głowy świat Harry'ego. Baardzo chciałabym zobaczyć peron 9 i 3/4, ulicę Pokątną, Hogwart i jego otoczenie, ale bez tych wszystkich straszności z którymi miał do czynienia bohater. ;)

6. Zbierasz zakładki?
A który mol książkowy ich nie zbiera? ;)

7. Jeśli kupujesz książki, to kompletne serie czy raczej pojedyncze egzemplarze?
Raczej kupuję pojedyncze egzemplarze. Nie mam wiele miejsca na półkach i często posiadane książki wymieniam na inne. Daje mi to wspaniałą możliwość przeczytania interesujących mnie tytułów, za które nie muszę płacić. Na stałe zostawiam sobie jedynie publikacje, które szczególnie mnie urzekły i do których na pewno powrócę. Zdarzają się jednak wśród nich także serie, np. Igrzyska Śmierci.

 8. Pamiętasz, które książki rodzice czytali ci do poduszki?
Ja szybko zaczęłam czytać samodzielnie, jednak gdy byłam całkiem małą dziewczynką popularne były niewielkie, cieniutkie książeczki z serii "Poczytaj mi, mamo". Wiele z nich było u mnie w domu i chyba te mama czasami czytała nam (mi i rodzeństwu) do snu. Dziś wydawane są one w większej ilości tytułów, w pojedynczych, grubych, oprawionych w twarde okładki księgach.

9. Po jaką książkę/serię z całą pewnością nigdy nie sięgniesz?
Jest takie powiedzenie "nigdy nie mów nigdy" ;) ale raczej nie spodziewam się, że kiedykolwiek sięgnę po horrory. A przyczyna jest prosta... boję się. ;)

10. Lubisz słuchać audiobooków?
Do tej pory nie zdarzyło mi się ich słuchać, ale kto wie, może kiedyś? Obecnie jednak ponad wszystko uwielbiam książki papierowe. Obracanie kolejnych stron, zapach kartek, podziwianie okładek. Ech...

11.Chciałabyś w przyszłości pisać i z tego się utrzymywać? Jeśli nie, jaki jest twój wymarzony zawód? Jeśli tak, masz jakiś plan awaryjny?
Wielu czytających marzy by pisać. Ja również. Jednak, aby utrzymywać się z pisania trzeba być naprawdę poczytną pisarką, wydawać dużo i ciekawie. Obawiam się, że wówczas coś, co traktowałabym jako pasję, zmieniłoby się w przymus. Terminy gonią, natchnienia brak... brr... Zawodowo zajmuję się całkiem czymś innym. ;)

A oto moje pytania do Was. Fajnie by było, gdybyście mogli "okrasić" niektóre swoje odpowiedzi jakimiś ciekawymi zdjęciami. :)

1. Książka, audiobook, czy e-book? Które z nich lubisz najbardziej i dlaczego?
2. Jak to się stało, że zaczęłaś (zacząłeś) prowadzić bloga?
3. Jaka była Twoja pierwsza przeczytana książka? Ta, dzięki której rozpoczęłaś (rozpocząłeś) swoją przygodę z nimi?
4 .Najlepsza, według Ciebie, lektura szkolna. Dlaczego akurat ta?
5. Jestem okładkową sroką. A Ty? Też uwielbiasz piękne okładki? Jaka jest Twoją ulubioną?
6. Teraz trudne pytanie. Wymień 3 najwspanialsze, według Ciebie, książki?
7. Dlaczego prowadzisz bloga? Czy masz jakiś duży cel, który chciałabyś (chciałbyś) w ten sposób osiągnąć (np. uzyskanie popularności, napisanie i rozpowszechnienie własnej książki, zdobywanie darmowych tytułów od wydawnictw, autorów, pragnienie znalezienia własnego opisu na jakiejś nowości książkowej)?
8. Pokaż swoją biblioteczkę, jeśli nie masz książek poupychanych jak ja po szafach. Chętnie pooglądam zdjęcia pięknych bibliotek. ;)
9. Napisz coś o sobie. Co robisz na co dzień (uczysz się, studiujesz, pracujesz, jesteś mamusią, tatusiem, a jeśli tak to w jakim wieku jest dzieciarnia)?
10. Czym się interesujesz (poza książkami oczywiście)?
11. Jakie jest Twoje życiowe motto?

Odpowiedziałam na pytania i zadałam swoje, zatem teraz z wielką przyjemnością nominuję do wyzwania blogi:
11. Wszystkie blogi, których właściciele mają ochotę odpowiedzieć na moje pytania. Pod postem dajcie znać, jeśli weźmiecie udział w zabawie. Chętnie zajrzę do Was, by poczytać Wasze wypowiedzi i pooglądać fotki. Już zacieram ręce z ciekawości. :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz